De innovatie op kappersgebied.
Wat maakt jouw zaak nu anders dan andere
De ontwikkeling van de kappersmarkt is overduidelijk. In de afgelopen tien jaar is het aantal salons bijna verdubbeld.
Deze enorme groei betekent automatisch dat het gemiddeld aantal klanten per salon afneemt. Daarnaast zijn er voor het eerst een aantal filiaalbedrijven echt in geslaagd een stevige positie op de markt in te nemen, veelal met lage prijzen als belangrijkste wapen. Tot slot helpt de consument ook niet echt mee, hetgeen zich het beste laat zien door de afnemende klantentrouw alsmede de afnemende bezoekfrequentie. Kortom, het zijn pittige tijden op de kappersmarkt.
Ofschoon dit in algemene zin geen positieve ontwikkeling is, biedt het wel kansen. Doordat de consument uit zoveel aanbod kan kiezen en relatief gemakkelijk wisselt, wordt goed ondernemerschap al snel beloond.
De minimale basis wordt bepaald door:- Klantvriendelijkheid en vakbekwaamheid van medewerker/ondernemer
- Overzichtelijk en reëel prijsniveau
- Vestigingsplek
Daarnaast komt het aan op onderscheidend vermogen. Wat maakt jouw zaak nu anders dan andere die ook tenminste bovenstaande punten op orde hebben? Hier komt innovatie en creativiteit om de hoek kijken. In hoeverre durf je het aan om echt naar de consument te luisteren en deels van gebaande paden af te wijken?
Kappersabonnement is zo’n innovatie. Op basis van een paar jaar aantoonbare ervaring in diverse salons in diverse segmenten, kunnen we stellen dat een nieuwe bedrijfsvorm in de kappersmarkt zich heeft bewezen.